MIJN WINKELWAGEN
0Item(s)

Uw winkelwagen bevat geen artikelen.

Product was successfully added to your shopping cart.

Garantie

TecoBuy Nederland biedt voor de meeste producten 12 maanden interne garantie, inclusief de volgende categorieën:

-          Camera's en lenzen

-          Mobiele telefoons en tablets

-          Smartwatches, Smartwear & Smartgear

-          Horloges (digitaal, automatisch)

-          Luidsprekers en koptelefoons

-          Computers (Desktop en laptop)

-          Spelconsoles en afstandsbediening

-          Producten voor gezondheid en persoonlijke verzorging (scheerapparaten, gezichtsmaskers, enz.)

 

De garantie wordt, met de geldige garantiedatum op de factuur, in plaats van door de fabrikant door het TecoBuy Nederland Technician Team geleverd. Alle bestellingen worden automatisch voor de garantie geregistreerd.


Hoe moet u garantie claimen?

We hanteren voor het aanvragen van onze garantieservice een eenvoudige en soepele procedure.

Ga naar de pagina voor "RMA (Return Material Arrangement)". Volg de stappen en vul om een RMA-zaak te openen de vereiste informatie in.

 

Garantiedetails

Wat we dekken:

Garantie (Maand)

Wat Wordt Gedekt?

12

Onderdelen en arbeidskosten voor het repareren van een fabrieks- of  productiefout, die tot een product leidt dat niet goed functioneert.

12

Onderdelen en arbeidskosten voor het repareren van een materiaalstoring in het product, waardoor het niet goed functioneert.

1

Onderdelen en arbeidskosten voor de reparatie van een materiaalstoring in  oplaadbare batterijen.


Garantie voor speciale artikelen en categorieën:

Garantie (Maand)

Artikelen omvatten

6

Waterdichte behuizingen en flits-afstandsbedieningen

3

Batterijen voor op afstand bestuurbaar speelgoed

1

Accessoires van camera's, mobiele telefoons, tablets en computers

1

Games, controllers, audiokabels en kaartlezers

0

Verbruiksgoederen (zoals batterijen, Instax camerafilms)

0

Niet-elektronische artikelen of artikelen die geen elektriciteit verbruiken (zoals tassen, lenskappen en audiotoebehoren)

0

Problemen met netwerkprovider (bijvoorbeeld simkaarten, beschikbaarheid, dekking, service, bereik) van mobiele telefoons, tablets en smartwatches

0

Alle problemen veroorzaakt door firmware of software, wijziging van het besturingssysteem, geroote of jailbreakte telefoons of tablets

0

Gadget-accessoires

0

Accessoires in de doos


Speciale regeling voor niet-herstelbare producten

Voor artikelen die binnen de garantieperiode vallen maar niet gerepareerd kunnen worden, zal TecoBuy Nederland u een van de onderstaande speciale regelingen aanbieden:

-          Het terugbetaalde bedrag wordt beschikbaar gesteld in de vorm van winkelkrediet. Mocht deze situatie zich voordoen, neem dan contact op met onze klantenservice voor verdere assistentie.

-          Vervang het artikel door een ander exemplaar dat kan worden gereviseerd of een geheel nieuw exemplaar. Het vervangingsartikel kan hetzelfde model zijn of een artikel met vergelijkbare specificaties, waarde en merk. De resterende garantieperiode wordt overgedragen naar het vervangen artikel.

  • TecoBuy Nederland behoudt zich het recht voor om te bepalen welke optie aan u moet worden verstrekt.


TecoBuy Nederland is niet aansprakelijk voor:

- Verzendkosten voor het retourneren van gerepareerde artikelen aan TecoBuy Nederland. We dragen alleen de verzendkosten voor het artikel dat naar u teruggestuurd moet worden, en andere kosten onder deze garantievoorwaarden.

- Elk verlies van gegevens en informatie en bestandsbeschadiging tijdens het reparatieproces. Om verlies te voorkomen, raden we u ten zeerste aan om vooraf een back-up van alle gegevens te maken.

- Alle wijzigingen in instellingen en systeem (firmware / software-update) tijdens het reparatieproces.

- Eventuele vertragingen als gevolg van niet-beheersbare factoren (bijv. onderdelentekort, slecht weer en vertragingen bij de transporteur, enz.)


Opmerking bij specifieke artikelen:


Lenzen van derde partijen (Sigma, Tamron, Tokina etc.)

TecoBuy Nederland dekt de kosten voor onderdelen en arbeid voor de reparatie van het defect of productiefout(en) van de fabrikant, waardoor het product niet goed functioneerde.

Alle problemen met betrekking tot de voor- of achterfocus zijn/worden niet gedekt door de garantie. Het gebruik van een lens van een derde partij is naar goeddunken van de gebruiker. We kunnen de kwaliteit en nauwkeurigheid van de focus van lenzen van derden niet garanderen.

 

Waterdichte camera's / hoezen / tassen

Schade als gevolg van contact, het overschrijden van aanbevolen diepten, etc. maakt de garantie ongeldig. Houd er rekening mee dat de aangeboden garantie uitsluitend voor het gekochte artikel geldt.

 

Waterdichte behuizingen

TecoBuy Nederland biedt 6 maanden garantie op dit type product. Schade veroorzaakt door oneigenlijk gebruik, contact, overschrijding van aanbevolen diepten maakt de garantie ongeldig.

TecoBuy Nederland stuurt de defecte waterdichte behuizing naar de fabrikant voor waterdichtheids- en druktesten volgens de specificaties van het product zoals aangegeven door de fabrikant.

De koper is verantwoordelijk voor de reparatie- en eventuele transportkosten als het artikel voor de test is geslaagd.

 

Waterdichte mobiele telefoons

De garantie dekt geen defecten of schade als gevolg van ongelukken, verkeerd gebruik, abnormaal gebruik, abnormale omstandigheden, onjuiste opslag en blootstelling aan vloeistof, vocht, damp, zand of vuil, verwaarlozing of ongebruikelijke fysieke, elektrische of elektromechanische belasting.

 

Op afstand bestuurbaar speelgoed

De garantie dekt geen gebreken of schade die het gevolg zijn van de onderstaande punten:

a)      Schade of verbranding veroorzaakt door niet-productie factoren.

b)      Schade veroorzaakt door het gebruik van het apparaat in een elektromagnetische interferentieomgeving (dat wil zeggen mijngebieden, zendmasten, hoogspanningsdraden, onderstations enz.)

c)       Schade veroorzaakt door het gebruik van het apparaat in een omgeving bekend met interferentie met draadloze apparaten (zoals zenders, videolinks, wifi-signalen enz.)

d)      Schade veroorzaakt door het bedienen van het apparaat met een gewicht dat groter is dan het veilige startgewicht, een laag geladen of defecte accu.

e)      *** TecoBuy Nederland kan niet aansprakelijk worden gesteld voor eventuele gebreken of schade aan andere artikelen die in combinatie worden gebruikt.


Wat is niet gedekt?

 

Op gebruiksonderdelen

a)      Normale slijtage, transport en verzending, ruw en overmatig gebruik, andere acties dan die zijn beschreven door de fabrikanten, verkeerd gebruik van het product en handelingen buiten redelijke controle van TecoBuy Nederland.

b)      Garantie is niet van toepassing wanneer het product is gebruikt in combinatie met niet-geautoriseerde onderdelen of als het product niet op de juiste manier is gebruikt, opgeslagen of verwerkt.

c)       Blootstelling aan chemicaliën, extreme temperaturen en omgevingscondities buiten de aanbevolen limiet van de fabrikant.

d)      Gebruik van niet-standaard SIM-kaarten of kaarten geleverd door telecommunicatiebedrijven zodat u de functies van uw mobiele telefoons kunt gebruiken. Dit omvat maar is niet beperkt tot SIMs van onjuist formaat, externe SIM-modules of aangepaste SIM's.

e)      Kwaliteitsverlies, verminderde prestaties of werkelijke schade die het gevolg is van het gebruik van reserveonderdelen of andere vervangbare artikelen (zoals verbruiksartikelen) die niet door de fabrikant zijn gemaakt of aanbevolen.

f)       Gebruik waarvoor het niet is ontworpen.

g)      Beschadigde weergave op het scherm (LCD) als gevolg van onjuist gebruik.

 

Op hardware-onderdelen

  1. Blootstelling aan vocht op welke manier dan ook, met als gevolg, maar niet beperkt tot, corrosie, oxidatie, kortsluiting.

  2. Er wordt geen garantie gegeven als het serienummer en / of het IMEI-nummer op enigerlei wijze is gewijzigd.

  3. Het serienummer van het product is verwijderd of onleesbaar gemaakt.

  4. Aansluiting van andere fittingen, accessoires of uitrusting op het product die niet door ons zijn goedgekeurd.

  5. Niet-fabrikantsgebrek aan een cameralens (bijvoorbeeld probleem met achter- / voorfocus op een lens van derde partij)

 

Op software-onderdelen

  1. Software van derden, instellingen, links, inhoud, gegevens die kunnen worden toegepast na de release van het product van de fabrikant. Dit omvat kwaadaardige software zoals virussen.

  2. Elke toevallige of kwaadwillige schade.

  3. Wijziging van het product en/of de software door iemand anders dan onze vertegenwoordigers

  4. Verbinding van andere niet door ons goedgekeurde software met het product.

  5. Foutherstel voor niet van TecoBuy Nederland of de fabrikant afkomstige software.

  6. Verlies of beschadiging van gegevens.

  7. Als u wijzigingen hebt aangebracht in uw besturingssysteem of netwerksysteem.

  8. Het niet installeren van foutcorrectiepatches, die voor de software zijn uitgegeven.


Verder

  1. Producten die zijn aangepast, gerepareerd of geopend door een andere partij dan een door TecoBuy Nederland geautoriseerd servicecentrum of een vertegenwoordiger van TecoBuy Nederland.

  2. Alle batterijen, met name accu's van derden of behandelde batterijen, vallen niet onder de garantie. Dit is ook van toepassing wanneer de batterij is gebruikt in andere producten dan die zijn gespecificeerd door de fabrikant.

  3. Problemen met producten vanwege het niet volgen van onze schriftelijke instructies voor het product of die van de fabrikant.

  4. Producten die door externe oorzaken zijn veroorzaakt door de controle van TecoBuy Nederland, waaronder mogelijk ongelukken, brand of inbraken.

  5. Producten die zijn gerepareerd of gereinigd door onbevoegd personeel.

  6. Producten die schade hebben veroorzaakt door onjuiste verpakking tijdens verzending naar servicecentra of servicemedewerkers.

  7. Producten die vloeibare schade hebben.

  8. Producten die een storing hebben of een add-on aan de hardware en/of software hebben gekregen, die niet in het contract zijn opgenomen.

Mis Het Niet..